Pěstěný vous

Ať zdobí naši tvář hustý dlouhý vous, bradka, knírek nebo „třídenní strniště, přejeme si, aby vousy byly zdravé a vypadaly dobře. Jak se o ně starat? Co jim dávat „k jídlu“? Několik tipů přinášíme v následujících řádcích.
 nebe nad mužem
Pro stavební materiál
S vousy je to podobně, jako s našimi vlasy. Aby měly sílu a hustotu, je potřeba jim dodat kvalitní materiál. Především to jsou kvalitní bílkoviny. Získáme je z hovězího a drůbežího masa a také z ryb. Přidáme i rostlinné bílkoviny. Výborné jsou například fazole.
 
Pro zdraví
Z vitaminů jsou pro vousy hodně důležité především vitaminy řady B. Hlavně B7 – biotin. Někdy je také označován jako tzv. vitamin H. Jsou jím léčeni lidé po ztrátě vlasů a vousů. Náš organismus si některá „béčka“ vyrábí sám, ovšem jak stárne, nemá již takovou výkonnost tato schopnost slábne. „Béčka“ musíme doplňovat. Nejvíce jich mají vejce, brambory, ovesné vločky a ořechy.
 bílé vousy
Pro sílu
Pojivovou tkáň v našem těle skvěle posiluje jeden důležitý stopový minerál. Je jím křemík. Pomáhá nejen polámaným kostem, ale posiluje též vlasy vousy. A ve kterých potravinách ho najdeme? Nejlepším zdrojem jsou okurka, jahody, celer, zelené fazolky nebo mango.
 
Pro ochranu
Do našeho těla se dýcháním znečištěného vzduchu, ale třeba i přes sluncem spálenou kůži dostávají škodlivé volné radikály. V boji proti nim organismu pomáhají antioxidanty. Doplníme je konzumací listové zeleniny, semínek (lněné, konopné), omega 3 mastných kyselin (nenasycené tuky).
 
Pro dobré trávení
V organismu máme obrovské množství bakterií. Prospěšných, ale i těch méně prospěšných. Pro naše tělo jsou důležité ty „hodné bakterie“, které nám v trávicím systému pomáhají z potravy dostat do těla co nejvíce potřebných látek. Posílíme je formou prebiotik polykaných v pilulkách, ale také tím, že jíme kvašené zelí a pijeme kefíry. Naše trávení posílí i (občasná a umírněná) konzumace kvalitního piva!

Pěstěný vous
4.5 (90%)2